ardestangas

ardestangas

شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان
ardestangas

ardestangas

شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان

تولید انبوه نیتروژن مایع صنعتی و خوراکی ، فلاسک حمل نیتروژن(ازت)مایع

liquid Nitrogen /Flask and Cryogenic Tanks

نیتروژن مایع صنعتی و خوراکی ، فلاسک حمل نیتروژن(ازت)مایع

نیتروژن مایع 

 Liquide Nitrogenآیا نیتروژن مایع که به اختصار LN2  نامیده می شود که حالت مایع نیتروژن خالص است . نیتروژن مایع در اثر تقطیر جز به جز هوا استخراج شده و مایعی بی رنگ ، بی بو و دارای چگالی807kg/m3 (حدود 20% سبکتر از آب در حجم برابر) می باشد .
نیتروژن مایع در دمای -196 درجه سانتی گراد (تقریبا 77 کلوین در مقیاس مطلق ، بطور دقیق 8/195- درجه سانتی گراد) و به بخار یعنی گاز نیتروژن تبدیل می شود نیتروژن مایع به صورت های LN2 و LIN وLN  نشان داده می شود .
باتوجه به دمای بسیار پایین نیتروژن مایع در کمترین برخورد با جسم گرمتر دمای آن به 196-  تجاوز خواهد کرد به این دلیل برای نگهداری و حمل و نقل آن باید از هرگونه تماس با اجسام  دیگر ممانعت کرد .
تنها راه حل نگهداری نیتروژن مایع استفاده از تانک ازت مایع است زیرا دارا ی جداره خلا می باشد و برخورد با فضای اطراف را تقریبا به صفر می رساند  و نیتروژن مایع را برای زمان طولانی نگهداری کند .

دمای نیتروژن مایع

بین 32- درجه فارنهایت تا 346- درجه فارنهایت در دمای کمتر از 63 درجه کلوین ، نیتروژن یخ می زند و تبدیل به جامد می شود .بالاتر از دمای 2/77 درجه کلوین ، نیتروژن می جوشد و تبدیل به گاز می گردد .  

خاصیت انفجاری نیتروژن

بسیاری از افراد به دلیل ترس از انفجار گاز ها از نزدیک شدن به آنها خودداری می کنند اما برخلاف گاز های دیگر نیتروژن قابلیت انفجار ندارد .
ضریب انبساط نیتروژن مایع در دمای عادی (20 درجه سانتی گراد ) نزدیک به 700 می باشد که یک لیتر نیتروژن مایع در صورت تبخیر بابر با 694  لیتر گاز نیتروژن خواهد بود .
از این رو توصیه می شود از نیتروژن مایع در فضاهای بسته استفاده نکنید ،تبخیر حتی چند لیتر نیتروژن مایع درفضای بسته باعث کاهش اکسیژن و افزایش نیتروژن در هوا می شود که این امر خطراتی از جمله : سردرد ، بیهوشی و حتی مرگ را به دنبال دارد .

کاربرد های نیتروژن مایع

از مهمترین مصارف نیتروژن مایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای منجمد کردن و حمل مواد غذایی به عنوان یک مایع خنک کننده در بسیاری از صنایع و تولیدات ، در سرما درمانی برای از بین بردن ضایعات پوستی ، برای ذخیر سازی سلول در دمای پایین و کار های آزمایشگاهی
  • برای حفظ نمونه های بافتی از جراحی های انجام شده ، محافظ مواد در برابر اکسیژن ، در دوربین های نجومی ، پایین آوردن درجه حرارت ابر رسانه ها و سیستم های غول پیکر که به درجه حرارت بالا می رسند .

نکات ایمنی 

به هنگام استفاده از نیتروژن مایع حتما از عینک و پوشش کامل استاندارد استفاده نمایید
نیتروژن در غلظت های بالا می تواند باعث خفگی یا حتی مرگ شود
برای استفاده از گاز و مایع ازت حتما باید از تجهیزات تقلیل فشار استفاده کرد
بعد از خالی شدن مخازن نگهداری نیتروژن باید در مکانی خنک و همجنین دارای تهویه مناسب و بدور از هرگونه نواد قلیایی و اسیدی قرار گیرند

شرایط نگهداری تانک ازت

عمر تانک ها معمولا تا 10 سال می باشد بعد از گذشت 10 سال خلا خود را از دست داده و کیفیت لازم برای حمل نیتروژن مایع را نخواهد داشت .

باید توجه داشت که بیش از حد ممکن مخزن را پر نکنید و به همین مقدار همیشگی ثابت پر شود از ویژگی های دیگر این مخازن برفک زدن و شبنم اطراف گردن تانک می باشد که نشان دهنده از بین رفتن جداره خلا فلاسک می باشد.

شرکت گاز اردستان تولید کننده ، تامین کننده و توزیع کننده انبوه گاز و مایع نیتروژن ،ارسال به سراسر کشور

شماره های بخش بازرگانی و فروش:

09133043767

03133863330

09101252057

آدرس:اصفهان ،خیابان امام خمینی ،جنب میدان استقلال

کاربردگاز زنون در صنعت هوافضا

Aerospace

گاز زنون در صنعت هوا فضا

گاز زنون در موشک های هوایی

زنون یک گاز بی اثر است که از جو زمین حاصل می شود و همچنین می تواند به صورت تجاری در واحد های جداسازی هوا به عنوان محصول جانبی جداسازی اکسیژن و ازت تولید شود .زنون یک گاز نجیب بی رنگ ، بی بو ، بی مزه و قابل اشتعال و بدون واکنش است .زنون هنگام عبور جریان الکتریکی از آن ،نور آبی راساطع می کند این گاز در ظروف شیشه ای بسته یا فلز تحت فشار و دمای استاندارد ذخیره می شود .

مهمترین گاز نادر مورد استفاده در هوافضا XENON است که از پتانسیل یونیزاسیون بسیار بالا ، چگالی بالا و ظرفیت گرمایی بسیار کمی برخوردار است .موتور های یونی یک تکنیک نوآورانه برای حرکت موشک ها و ماهواره ها به فضا می باشد .یک پرتوی یونی ابتدا از زنون و سپس با استفاده از میدان الکتریکی یا مغناطیسی برای سرعت بخشیدن به یون ها استفاده می شود .علاوه بر این وزن مولکولی بالای زنون باعث افزایش عملکرد خاص الکترون ها می شود که به نسبت فشار زیادی به آنها وارد می کند .

گاز زنون در صنعت هوا و فضا برای پیش رانش فشار یونی استفاده می شود فناوری که از پرتوهای یونی برای پیشران موشک ها فضایی استفاده می کنند .

به عبارت ساده پرتوهای یونی در ابتدا با زنون یونیزه کننده و سپس با استفاده از یک میدان الکتریکی یا مغناطیسی برای سرعت بخشیدن به یونها ایجاد می شود .انرژی مورد نیاز برای تولید مزارع معمولا از سلول های خورشیدی گرفته می شود .


http://www.ardestangas.com/myapp/current/65

برای اطلاعات بیشتر و افزایش آگاهی به وب سایت ما مراجعه کنید.

تولید و تامین انبوه گاز اکسیژن و ارسال به سراسر کشور

O2

گاز اکسیژن

گاز خالص اکسیژن

اکسیژن یک عنصر در جدول تناوبی عنصر های شیمیایی است نماد این عنصر  O و عدد اتمی عنصر اکسیژن 8 می باشد .عنصر اکسیژن یک عنصر زیستی بوده و در تمام کره ی زمین یافت می شود و طیف نور اکسیژن اغلب در ستاره ها دیده می شود اکسیژن تقریبا با تمام عنصر های دیگر پیوند شیمیایی تشکیل می دهد .پیوند شیمیایی به نیرو هایی که اتم ها و مولکول ها را نگه میدارد گفته می شود .تنها عناصری که تحت عمل اکسایش قرار نمی گیرند گاز های اصیل هستند .

اطلاعات ایمنی گاز اکسیژن

اکسیژن در فشار های بالا می تواند سمی باشد .قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اکسیژن با غلظت بالا می تواند برای شش و سامانه عصبی بدن مضرر و سمی باشد .تاثیرات ریوی مانند آماس شش (ورم ریه) کاهش ظرفیت شش ها و آسیب به بافت های شش ها می باشد .تاثیرات بر سامانه عصبی شامل کاهش بینایی ،تشنج و اغما می شود .گاز اکسیژن قابل اشتعال نیست اما خطر جدی برای احتراق و انفجار دارد زیرا سبب ترویج و بالا رفتن حریق می شود .اکسیژن گاز پایداری است و حساس نمی باشد .

شرکت گاز اردستان تامین کننده انبوه گاز اکسیژن و انواع گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات وابسته به گاز های فوق برای صنایع و مصارف گوناگون می باشد .

شرکت گاز اردستان در تامین گاز اکسیژن گرید 99.999 گرید 5 فعال می باشد .

برای اطلاعات بیشتر با بخش بازرگانی و فروش در تماس باشید :

بازرگانی :09133043767-09101252057

فروش:03133863330 تلفکس:03133863329

http://www.ardestangas.com/myapp/current/75

تولید انبوه گاز کربن دی اکسید(گاز کربنیک) در سراسر کشور

CO2

گاز خالص کربن دی اکسید

شرکت گاز اردستان تولید کننده انبوده گاز کربن دی اکسید  و انواع گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات وابسته به گاز های فوق برای صنایع و مصارف گوناگون می باشد .

گاز کربن دی اکسید یا گاز دی اکسید کربن یا گاز کربنیک گازی بی رنگ ، بی بو و دارای طعمی متمایل به اسید (ترش) دارد و وزن خالص آن 52/1 است .گاز کربن دی اکسید یا دی اکسید کربن به دلیل سنگینی نسبت به هوا همیشه در پایین قرار می گیرد (03/0 هوا را تشکیل می دهد)گاز دی اکسید کربن از ترکیب اکسیژن با کربن به دست می آید .گاز کربنیک بر اثر سوختن ذغال و مواد آلی در مجاورت اکسیژن ،تخمیر مایعات ، تنفس حیوانات و گیاهان و غیره بدست می آید .

- تاریخچه گاز کربن دی اکسید

اولین گاز که عنوان ماده گسسته توصیف می شود گاز کربن دی اکسید می باشد .در سال 1640 در قرن هفدهم توسط شیمیدان فلاندریان باپتیست ون هلمونت Jan Baptist van Helmont   مورد بررسی قرار گرفت به این صورت که هنگامی که ذغال آتش می گرفت و می سوخت توده خاکستر حاصل از آن کمتر از چوب است تفسیر او این بود که مابقی ذغال چوب به یک ماده نامرئی تبدیل شده که به معنای گاز یا روح وحشی بود.دی اکسید کربن برای اولین بار توسط دانشمندانی با نام های تومفری دیوی و مایکل فارادی در سال 1823 مایع شد .اولین توصیف دی اکسید کربن جامد توسط Adrien ,Jeam ,Pierre thilorie  که در سال 1835 یک کانتینر تحت فشار دی اکسید کربن مایع راباز کرد و به این نتیجه رسید که مایع سریعا تبخیر شده و جامد (برف ) از آن باقی مانده است .



کاربرد گاز کربنیک


. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای اطفا حریق
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای  تولید نوشیدنی های گاز دار (تولید نوشابه و آب معدنی )
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای صنعت مواد غذایی (شکلات سازی ، خمیر مایع ، جوش شیرین)
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای برای بسته بندی مواد غذایی
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای حلال چربی
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای جوشکاری صنعتی
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای صنایع غذایی و دارویی
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای سیستم های پنوماتیک
. استفاده از گاز کربن دی اکسید برای تحقیقات بیولوژیکی

تولید انبوه گاز آرگون و توزیع در سراسر کشور

Ar

شرکت گاز اردستان تامین کننده گاز آرگون

شرکت گاز اردستان تامین کننده انبوه گاز آرگون و انواع گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات وابسته به گاز های فوق برای صنایع و مصارف گوناگون می باشد .شرکت گاز اردستان در تامین گاز آرگون گرید 99.999  گرید 5 فعال می باشد

تاریخچه گاز آرگون

جان استرات و ویلیام رمزی درسال 1894 توانستند آرگون را از هوا کره جدا کرده و علاوه بر آرگون در این آزمایش توانستند نیتروژن ، اکسیژن ، کربن دی اکسید و آب موجود در هوا را از یکدیگر جدا کنند و به این نتیجه رسیدند که نیتروژن موجود در هوا 1.5 % سنگین تر از نیتروژن تولید شده در ترکیبات شیمیایی است .این تفاوت غیر منتظره توجه آنها را جلب نمود و پس از ماه ها آزمایش به این نتیجه رسیدند که گازی در هوا وجود دارد که با نیتروژن مخلوط شده است .آرگون نخستین گاز نجیبی است که شناسایی شد .ذخایر گاز آرگون را به روش تقطیر جز به جز از هوا مایع جداسازی می کنند .ذخایر عمده گاز آرگون در جهان 0.934% حجم و 288/1 % جرم اتمسفر زمین را تشکیل می دهد .به همین خاطر در صنعت، هوا ماده اولیه برای تولید آرگون خالص می باشد .

آرگون را مانند گاز های اکسیژن ، نئون ،نیتروژن ، کریپتون ، زنون از روش تقطیر جز به جز از هوا جداسازی می کنند.غلظت آرگون موجود در پوسته ی زمین و آب 2/1 و 45% در میلیون می باشد.تولید گاز آرگون به دو روش امکان پذیر است :

1.تقطیر جز به جز هوا مایع    2.واپاشی هسته ای پتاسیم


کاربرد های گاز آرگون

  • استفاده از گاز آرگون برای پرکردن حباب های لامپ ها و پنجره ها ی دوجداره
  • استفاده از گاز آرگون برای تصفیه زیرکنیوم (عنصر چهلم جدول تناوبی)
  • استفاده از گاز آرگون برای شستن فلز های مذاب برای جداسازی گاز های حل شده
  • استفاده از گاز آرگون برای لوله های شمارشگر گایگر ها (یک نوع شمارشگر ذرات بنیادی)
  • استفاده از گاز آرگون برای لیزر
  • استفاده از گاز آرگون برای کربن گیری از فولاد ضد زنگ
  • استفاده از گاز آرگون برای جوشکاری آرگون به عنوان گاز محافظ قوس الکتریکی به منظور ایجاد محیطی خنثی
  • استفاده از گاز آرگون برای برخی مصارف پزشکی (آرگون پلاسما)
  • استفاده از گاز آرگون برای ساخت جواهرات و طلاسازی

http://ardestangas.com/myapp/current/72