ardestangas

ardestangas

شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان
ardestangas

ardestangas

شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان

تولید انبوه نیتروژن مایع صنعتی و خوراکی ، فلاسک حمل نیتروژن(ازت)مایع

liquid Nitrogen /Flask and Cryogenic Tanks

نیتروژن مایع صنعتی و خوراکی ، فلاسک حمل نیتروژن(ازت)مایع

نیتروژن مایع 

 Liquide Nitrogenآیا نیتروژن مایع که به اختصار LN2  نامیده می شود که حالت مایع نیتروژن خالص است . نیتروژن مایع در اثر تقطیر جز به جز هوا استخراج شده و مایعی بی رنگ ، بی بو و دارای چگالی807kg/m3 (حدود 20% سبکتر از آب در حجم برابر) می باشد .
نیتروژن مایع در دمای -196 درجه سانتی گراد (تقریبا 77 کلوین در مقیاس مطلق ، بطور دقیق 8/195- درجه سانتی گراد) و به بخار یعنی گاز نیتروژن تبدیل می شود نیتروژن مایع به صورت های LN2 و LIN وLN  نشان داده می شود .
باتوجه به دمای بسیار پایین نیتروژن مایع در کمترین برخورد با جسم گرمتر دمای آن به 196-  تجاوز خواهد کرد به این دلیل برای نگهداری و حمل و نقل آن باید از هرگونه تماس با اجسام  دیگر ممانعت کرد .
تنها راه حل نگهداری نیتروژن مایع استفاده از تانک ازت مایع است زیرا دارا ی جداره خلا می باشد و برخورد با فضای اطراف را تقریبا به صفر می رساند  و نیتروژن مایع را برای زمان طولانی نگهداری کند .

دمای نیتروژن مایع

بین 32- درجه فارنهایت تا 346- درجه فارنهایت در دمای کمتر از 63 درجه کلوین ، نیتروژن یخ می زند و تبدیل به جامد می شود .بالاتر از دمای 2/77 درجه کلوین ، نیتروژن می جوشد و تبدیل به گاز می گردد .  

خاصیت انفجاری نیتروژن

بسیاری از افراد به دلیل ترس از انفجار گاز ها از نزدیک شدن به آنها خودداری می کنند اما برخلاف گاز های دیگر نیتروژن قابلیت انفجار ندارد .
ضریب انبساط نیتروژن مایع در دمای عادی (20 درجه سانتی گراد ) نزدیک به 700 می باشد که یک لیتر نیتروژن مایع در صورت تبخیر بابر با 694  لیتر گاز نیتروژن خواهد بود .
از این رو توصیه می شود از نیتروژن مایع در فضاهای بسته استفاده نکنید ،تبخیر حتی چند لیتر نیتروژن مایع درفضای بسته باعث کاهش اکسیژن و افزایش نیتروژن در هوا می شود که این امر خطراتی از جمله : سردرد ، بیهوشی و حتی مرگ را به دنبال دارد .

کاربرد های نیتروژن مایع

از مهمترین مصارف نیتروژن مایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای منجمد کردن و حمل مواد غذایی به عنوان یک مایع خنک کننده در بسیاری از صنایع و تولیدات ، در سرما درمانی برای از بین بردن ضایعات پوستی ، برای ذخیر سازی سلول در دمای پایین و کار های آزمایشگاهی
  • برای حفظ نمونه های بافتی از جراحی های انجام شده ، محافظ مواد در برابر اکسیژن ، در دوربین های نجومی ، پایین آوردن درجه حرارت ابر رسانه ها و سیستم های غول پیکر که به درجه حرارت بالا می رسند .

نکات ایمنی 

به هنگام استفاده از نیتروژن مایع حتما از عینک و پوشش کامل استاندارد استفاده نمایید
نیتروژن در غلظت های بالا می تواند باعث خفگی یا حتی مرگ شود
برای استفاده از گاز و مایع ازت حتما باید از تجهیزات تقلیل فشار استفاده کرد
بعد از خالی شدن مخازن نگهداری نیتروژن باید در مکانی خنک و همجنین دارای تهویه مناسب و بدور از هرگونه نواد قلیایی و اسیدی قرار گیرند

شرایط نگهداری تانک ازت

عمر تانک ها معمولا تا 10 سال می باشد بعد از گذشت 10 سال خلا خود را از دست داده و کیفیت لازم برای حمل نیتروژن مایع را نخواهد داشت .

باید توجه داشت که بیش از حد ممکن مخزن را پر نکنید و به همین مقدار همیشگی ثابت پر شود از ویژگی های دیگر این مخازن برفک زدن و شبنم اطراف گردن تانک می باشد که نشان دهنده از بین رفتن جداره خلا فلاسک می باشد.

شرکت گاز اردستان تولید کننده ، تامین کننده و توزیع کننده انبوه گاز و مایع نیتروژن ،ارسال به سراسر کشور

شماره های بخش بازرگانی و فروش:

09133043767

03133863330

09101252057

آدرس:اصفهان ،خیابان امام خمینی ،جنب میدان استقلال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد